Alkoholik

Alkoholik.cz
Nacházíte se: Úvod Kontakt Kniha návštěv

Kniha návštěv

Vložit příspěvek Vložit příspěvek:

Hanka     07. červen 2012 (00:49) |
> Alena
Jak kde, státnízdravotnická zařízení fungují jako nemocnice, takže stovka za den, u nestátních je to podstatně víc, s větším komfortem, lepší stravou a jinou klientelou, ale předpoklad úspěchu je všude stejný, veliká vlastní motivace... takže ve výsledku není pravda, že dražší léčebna znamená větší šanci na úspěch :)
Admin Comment:  MUDr. Zbyněk Mlčoch reaguje:
-

Alena     06. červen 2012 (22:17) |
Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript
Dobrý den, zajímalo by mě kolik se platí za pobyt v léčebně pro závislé na alkoholu. Nevíte někdo? Hledala jsem na internetu, ale asi hledám špatně.Děkuji.
Admin Comment:  MUDr. Zbyněk Mlčoch reaguje:
Ve zdravotnických zařízeních zřízených státem se platí 60 Kč za den hospitalizace.
Jde o klasický regulační poplatek.

Mona     04. červen 2012 (11:08) | Zubří
Dobrý den, potřebovala bych poradit ohledně alkoholismu mého otce. Vše začalo zhruba před 13 lety nebo spíše ještě mnohem dříve: začnu někde asi před těmi 13 lety. Můj otec skončil v invalidním důchodu s páteří a začal si podstatně krátit chvíli popíjením alkoholu napřed jen pivo příležitostně slivovici a pak už bylo víc a víc té slivovice a šlo to s ním z kopce. Byl každý den tak nalitý, že usnul většinou v garáži na zemi nebo za stolem, ale když bohužel neusnul, tak bylo pravé peklo. Nadávání mě mému manželovi a zejména mamce. Přidalo se násilí dokonce takové, že jsem měla rozbitý stůl v obyváku, okno, maminka byla přidušená atd atd. A bohužel nám v té době nedokázal nikdo pomoct a okolí před tím zavíralo oči a otce v tom ještě podporovalo. Tím, že mu všichni nalévali a nalévali, bohužel bydlím totiž na Moravě kde je přístup k alkoholu, zejména domácí slivovici zcela běžný.
Hádky tedy byly na každodenním pořádku a vše bylo neunosné. Jen vysvětlím, že bydlíme s otcem v dvojdomku do kterého jsme investovali opravdu hodně peněz a jsem tedy nucena chtě nechtě tady s ním bydlet.
Jeho abnormální pití trvalo zhruba 4-5 let a nastoupily psychické problémy. Vyhrožování, že se zabije, podpálí barák atd atd. V té době jsem s toho byla tak psychicky na dně, že jsem vyhledala i já pomoc psychiatra a asi rok jsem byla na zklidnujících lécích. Nicméně jeho stav se zhoršoval všem jen a jen nadával a jeho duše šla někam do háje. Můj psychiatr mi tehdy poradil a dostali jsme ho k němu.
Nastoupil první protialkoholní léčení, byl to člověk na dně, totalně zlomený a sliboval, že už se chlastu nikdy nedotkne. Jenže do roka po návratu to bylo to samé a navíc ještě zhoršeno, tím, že užíval léky na které pil. Vyzvracel se, padal, měl záchvaty zuřivosti a našel si novou doktorku, která s námi od začátku vůbec nekomunikuje a nechce slyšet naše prosby.
Otec byl už na léčení 4x bez valného výsledku po poslední léčbě se i chválil jak měli vycházky a jak večer tajně na oddělení pašovali butylky s vínem. Ted to s ním vypadá stejně jako jako před těmi lety. Samá slivovice, kamarádi, karty a já jsem zase s toho v háji.
Nejhorší na tom je, že jsem od narození těžký kardiak po 4 operacích srdce a tyhle stresy mi vůbec nepomáhají. Jěště, že mám nejlepšího manžela na světě, který je abstinent jako já a dvouletého synka. Jinak bych to už dávno zabalila a asi skočila pod vlak. Nikdo vůbec nikdo vám pomoci nedokáže.
Na stát a jeho zákony se taky vůbec spolehnou nemůžete a na léčení v tomhle případě také né...nejlepší rada od mě je odejít od alkoholika jednou pro vždy a navždy....sliby od alkoholíku jsou plané...neříkám, že někteří se nepoučí a vyléčí se, ale opravdu si myslím, že jen hrstka alkoholíku to zvládne. Já zvažuji, že se zadlužím s manželem do konce života opustím náš pěkný domek i přátelé a odstěhuji se a začnu někde v klidu a otce už do konce života neuvidím.
Nenavidím alkohol a tudiž se do konce života alkoholu nedotknu...Jsem možná divná, ale má nenávist k alkoholu je obrovská ve svých 34 letech jsem za svůj život vypila asi tolik co můj otec za jeden jediný den! Pryč pryč pryč od alkoholiků...
Admin Comment:  MUDr. Zbyněk Mlčoch reaguje:
Na stát a jeho zákony se není jak spolehnout. Váš otec je nemocný alkoholik a protože závislost na alkoholu není infekční onemocnění, je jen na otci, zda se rozhodne léčit. Jak jste sama viděla, otec se léčil opakovaně, dokonce pil při léčbě alkohol na psychiatrickém oddělení, takže nevím co Vám proadit. Řekněme si pravdu: Váš otec je závislý na alkoholu, pití mu vyhovuje, je s ním spokojený a i když občas tvrdí, že přestat pít chce, tak je to jen přechodný pohled na jeho problém, který ho v rámci abstinenční chvilky zase přejde.
Chápu, že jste investovala do nemovitosti, ale ideální by bylo se buď z nemovitosti odstěhovat, abyste měli klid a nebo vystěhovat otce, pokud není majitelem a nemá věcné břemeno. Život s nemocnou osobou závislou na alkoholu není jednoduchý a pokud věc dynamicky nevyřešíte, budete likvidovat svou rodinu a Vaše malé dítě bude vyrůstat v duševně nezdravém prostředí. Opravdu ve Vašem případě je každá rada drahá.
Pokud otec pije již 13 let, tak jste již dávno musela tušit, že to s ním nebude jednoduché.
Takže ano, souhlasím s Vámi, odstěhujte se a budete mít klid. Dofám, že máte v rodině upraveny majetkové poměry k té nemovitosti (pokud ne, můžete požádat o radu v Bezplatné právní poradně online na www.bezplatnapravniporadna.cz).

Dagmar     30. květen 2012 (23:03) | Olomouc
Dobrý den,
prosím o radu, která se týká mého tatínka (45 let). Jeho situace je následující:
Co si pamatuji (20 let), vždycky pil alkohol víc, než je zdrávo, ale nikdy se to v rodině neřešilo, protože se nikdy neopil.
Dnes každý den vypije několik piv (odhaduji minimálně pět denně), v průběhu dne si dá několik panáků fernetu a večer jednu, dvě skleničky vína (občas i víc). Nikdy však není podnapilý, nebo to alespoň na něm není vidět.
Vídám se s ním tak jednou za měsíc, kdy k němu chodím na návštěvu. Tak tomu je už sedm let, tj. od doby, kdy se rodiče rozvedli. Dříve jsem se s ním vídala, častěji, ale teď studuji v jiném městě, takže to není možné. S bratrem (13 let) se taťka vídá každý víkend.
Agresivní taťka nikdy není, spíš naopak – často vystupuje až lehkovážně. Pouze když se nemůže napít – třeba když musí řídit, je hodně nevrlý, roztěkaný a snaží se všechno urychlit tak, aby měl řízení co nejdříve za sebou a mohl se napít.
Problémy v osobním ani pracovním životě alkohol taťkovi nepůsobí. Je možné, že pití bylo jedním z důvodů rozvodu, ale to se už asi nedovím. Zbytek rodiny se s jeho stavem víc méně smířil, téma na tátovo pití je v podstatě tabu. Táta momentálně žije s přítelkyní, která je v invalidním důchodu a je na něm finančně závislá, takže z její strany nepřipadá v úvahu, aby ho nějakým způsobem usměrňovala. Naopak spíše čím dál víc pije s ním.
V práci taťkovi alkohol nijak nebrání – živí se jako profesionální muzikant a s tímto povoláním je alkohol v podstatě úzce spojený. Ve skupině, kde hraje, však již problémy s alkoholem byly – jeden z jejích členů před nedávnem odešel poté, co po několikáté neúspěšně absolvoval protialkoholní léčbu.
Co se týče sebekritiky, taťka o sobě jako o alkoholikovi mluví spíše v žeru a ve skutečnosti takto sám sebe nevnímá. Zájem o léčení v žádném případě nemá, vlastně nemá zájem ani o jakékoli rady. Dřív, když se např. jeho rodiče snažili přesvědčit ho, aby své pití omezil, reagoval podrážděně a hodně dlouho jim to zazlíval – z tohoto důvodu se už tento problém v rodině v podstatě neřeší. Veškeré argumenty táta odbývá tím, že přece není nikdy opilý.
Mám pocit, že se tátův stav zhoršuje – stupňuje se množství vypitého alkoholu, zkracuje se doba, kdy bez něho vydrží, a zvýrazňují se jeho nálady. Zároveň mám ale obavu mu cokoliv říct – byl by zklamaný, kdybych mu řekla jenom půl slova o tom, že by měl přestat pít. Nechci ale jen nečinně přihlížet.
Prosím o radu, jak můžu taťkovi pomoc, aniž by se ode mě odvrátil.
Děkuji

Admin Comment:  MUDr. Zbyněk Mlčoch reaguje:
Z Vámi uvedeného (mnoho let pití, nevrlost v abstinenci, pití je častější, možná i koncentrovanější alkohol) lze dovodit, že si Váš otec pěstuje nebo již vypěstoval závislost na alkoholu. Pokud otec řešení odmítá a i Vy se o pití nemůžete resp. nechcete bavit, pak nevím, jak Vám proadit. Protože otci evidentně pití chutná, je s ním spokojený a řešit ho nechce. Každopádně jde o "časovanou bombu", protože jednoho dne se může otec dostat na hranici, kdy už své pití nebude ovládat. Doporučuji s ním o tom promluvit, ale obávám se, že po tolika letech otec pít nepřestane, i když Vám to třeba bude slibovat.
Pokud by však souhlasil s pomocí, může navštívit sdružení AA (anonymní alkoholici - viz tento web) a nebo ambulantního psychiatra, který mu doporučí další postup (ambulantní léčbu, léčbu za hospitalizace).

Liba     28. květen 2012 (17:24) | Zliv
Každý, kdo neumí zastavit pití zavčas, má problém s alkoholem! Budoucí alkoholik. Nemůže přestat. Stačí i po půl roce zajít na jedno! A je z toho pomalu delirium. Intervaly se zkracují, blíží se peklo.
Admin Comment:  MUDr. Zbyněk Mlčoch reaguje:
Děkujeme za vzkaz.

Jan     27. květen 2012 (09:42) | okoli PLZNE
Dobrý den.
Rád by se chtěl svěřit a zároveň požadat o radu, respektive pomoc. Je mi 34 let, jmenuji se Jan, žijí dlouhodobe (10let) s přítelkyní ve společném bytě a mám problem s pitim alkoholu.
Posledni dobou vyhledavam příležitosti k piti a neznám hranice. Zvlášt uplynulý rok je moje pití intenzivnejší. Na začatku jsem si zašel na pivko jen v pátek na konci pracovneho tydnu po společných nákupech, vypil jsem jedno dva a šel jesm domu. No ted už pátek nechodim na nákupy, ale rovnou na pivo a k tomu dám i tvrdý alkohol. Poslední pátek dopadl tak, že mne museli dotáhnout domů. Svým chovánim jsem způsobil ostudu a hanbu svým najbližším. Proto vas tímto spusobem žadam o radu. Nechci, aby kvuli mému pití trpěli lidé v mém okolí, rád by jsem našel zpusob jak svuj vztah k pití změnit. Za brzkou odpověd předem dekuji.
Admin Comment:  MUDr. Zbyněk Mlčoch reaguje:
Bohužel neuvádíte některá podstatná fakta, aby bylo možné přesněji stanovit "jak je to s Vaším pitím zlé", nicméně vzhledem k tomu, že přecházíte od méně koncentrolvaných alkoholických nápojů ke koncentrovanějším bych Vám určitě doporučil navštívit ambulantního psychiatra, který se věnuje závislostem. Lékař Vám dá sérii otázek a zvolí další postup (např. ambulantní léčbu). Vyšetření se nebojte a nestyďte se. Tkaových lidí jako jste Vy je mnoho a je spíše úctyhodné, že se snažíte se svým "problémem" něco dělat a máte ohled na své okolí. To je velmi dobrá prognostická známka.

Zdeněk     13. květen 2012 (23:08) |
Dobrý den,
rád bych se zeptal na jednu věc. Má přítelkyně poslední dobou (já to sleduji 2 roky) neumí v určité fázi přestat pít. Jde o to, když je někde se mnou, či s přáteli tak v průběhu večera, když dosáhne určité hladiny alkoholu tak "neví kdy má dost". Je pak problém, ji například dostat domů. Prostě chce pít dál a dál. Poslední dobou jsem se o tom několikrát zmínil a zpočátku se k tomu stavěla odmítavě, nicméně teď přišel zlom, kdy se mi sama svěřila, že ji to nepřijde úplně normální. Například tento týden si dala v práci po konci směny 2 piva načež restaurace zavřela a ona odešla do non stopu, kde si dala další 2 úplně sama. Není alkoholik, pije víceméně ve společnosti, ale jak jsem zmínil, neví kdy přestat. Občas i po cestě domů je agresivní (pouze verbálně). Chci se zeptat, zdali je to normální a pouze nemám přehnané představy, či se jedná o nějaký byť podle mě malý problém v začátku a měl by se řešit. Případně jak mohu já pomoci. Ještě podotknu, že její otec má problémy s alkoholem, ale nevím, jestli to může mít nějakou souvislost. Děkuji za odpověď.
Admin Comment:  MUDr. Zbyněk Mlčoch reaguje:
O souvislosti pití rodiče či rodičů a jakýsi vzor chování pro potomky jsem ve webu již psal (a zde v návštěvní knize opakovaně).
U lidí, kteří "neví kdy přestat" je jediná rada - pít jen tolik, kolik "zvládnou" a když ví, že pokud budou pít dál a přestanou se ovládat, tak přestat.
Tzn. pokud Vaše přítelkyně ví, že když vypije 3 piva a už nemůže přestat, tak prostě musí najít nižší hladinu - tzn. dá si jen dvě nebo dokonce jedno pivo a za tuto hranici dál nesmí. Bohužel je toto je jen o sebeovládání, není jiná rada.

Renata     09. květen 2012 (23:57) | Svatobořice-Mistřín
Dobrý den, má matka (58) je alkoholik, pije už asi 15let, ale čím starší je, tím je to horší. Teď už je snad v poslední fázi, kdy je nebezpečná sama sobě. Díky alkoholu už si způsobila tolik zranění, ale pořád ji to nestačilo. Nejhorší bylo to, že přišla o jednu ruku, měli jí ji uřezat, ale nakonec ji nechali s tím že chodí na rehabilitace (i když už se ví, že s tou rukou nebude nikdy úplně hýbat). Když odtud přijde a opije se (je v invalidním důchodě). Navíc bere ještě tabletky. Kolikrát už ležela na zemi a nevnímala kolikrát už jsme ji pomáhali a kolikrát slibovala že pít už nebude, ale pořád je to dokola a pořád je to tak ubíjející. Zajímá ji jen flaška. Nevíme co si s ní počít. Bydlí s mým otcem sama, sestra jezdí na víkendy, takže když se něco děje otec volá mně. Já mám malé dítě, stavíme dům, a navíc další starost, která by vůbec nemusela být.
Poslední dobou vydrží max 2dny střízlivá, v podstatě jen když má jít na cvičení s tou rukou. Zrovna dnes jsme ji museli tahat ze zemi špinavou, pomočenou, a nebylo to poprvé.
Vím, že musí sama chtít se léčit, ale nejraději bych ji odvezla někde hned. Pije, jí prášky, nic nejí. Nemůžeme ji tam prostě jen tak nechat, ona se totiž ani nemusí někdy už vzbudit. Nevím kam pro radu.
Admin Comment:  MUDr. Zbyněk Mlčoch reaguje:
Je to přesně jak píšete - musela by sama chtít přestat. Bohužel je Vaše matka zřejmě ve finálním stadiu závislosti na alkoholu (s prvky degradace osobnosti) a takoví lidé nemají vůli přestat. Je mi to líto, ale nevím jak Vám pomoci. Ta 15letá anamnéza pití je velmi nepříznivá. Škoda že závislost nebyla řešena dříve. To si matka mohla uvědomit (s Vaší pomocí), že má problém a mohla v sobě najít sílu pití čelit. Teď je už zřejmě pozdě.

Richard     09. květen 2012 (21:37) |
Dobrý den, je mi 22 let, podnikám, už rok žiji sám v bytě a nyní dělám zkoušky na dálkové studium VŠ. Zjistil jsem, že se mým častým stimulem stal alkohol. Bylo období, kdy jsem se ve velké míře věnoval fitness. Nyní sice cvičím stále, ale mám o 10 Kg více, než před rokem. Piji minimálně jednou týdně s kamarády, občas si koupím láhev vína, kterou "stáhnu" během sledování filmu. Jsem si vědom negativních důsledků alkoholu, ovšem doposud jsem nenašel potřebu ani chuť se ho zbavit. Mám perspektivní budoucnost, skvělou přítelkyni, jen se občas "nudím". Dám si láhev vína, pustím film a nálada je zpátky. Vím, že to není správné řešení, vím, že bych to měl řešit. Zajímá mne Váš názor. Děkuji, Richard.
Admin Comment:  MUDr. Zbyněk Mlčoch reaguje:
U Vás zřejmě nejde o pravou závislost. Jde o formu jakéhosi impulsivního chování, kdy Vám pití dělá dobře. Ani frekvence pití není vysoká. Pokud by Vás to obtěžovalo, vyhledejte psychologa, která Vám poradí lepší formu relaxace nebo změní Vaše vzorce chování (odpočinek, zlepšení nálady=alkohol). Je dobře, že máte koníčky. Těch se držte. Snažte se občas něčím hezkým odměnit a nekupujte si alkohol domů. Když nebudete mít doma alkohol, tak ho ani nemůžete pít. Občasné PRIMĚŘENÉ pití s přáteli (ne "do němocty", ale spíše pro dobrou náladu) je tolerovatelné.

Věra Hirtová     04. květen 2012 (23:40) | Nové Zámky4, Litovel
Mám syna alkoholika, veškerou léčbu odmítá, nedělá, kde bere peníze nevím. 2x jsem žádala soud o ústavní léčbu, vždy byla zamítnuta. Dožadovali se lékařských zpráv. Jenže lékařskou zprávu vám nevydají, pokud není zbaven svéprávnosti. Vidím, že trpí bolestí, jídlo nepřijímá, dochází k inkontinenci, k atakám nálady. Volala jsem do poradny, prý jsem u soudu měla smůlu, neboť jsem narazila na soudce, který se alkoholiky nezabývá. Nevím jak dál, je strašné vidět mé jediné dítě umírat a pomoci se nikde nedovoláte.
Admin Comment:  MUDr. Zbyněk Mlčoch reaguje:
Soud může přikázat léčbu jen osobám, které v opilosti páchají trestnou činnost. Pokud je ale někdo svéprávný, není možné, aby soud jen tak někoho zbavil svobody tím, že mu přikáže léčbu. Soudce si nemůže jen tak říct: "Tak pana Novotného dám léčit, pana Vomáčku ne." Musí se řídit v první řadě zákony, jak jsem psal.
Chápu Váš pohled z lidského hlediska, ale na druhou stranu je nutné respektovat zákony ČR, které neumožňují přikázat léčbu u alkoholika, který mentálně degradoval a je inkontinentní. Je mi to velmi líto, ale nevím jak Vám a Vašemu synovi pomoci.

Veronika     01. květen 2012 (14:36) |
Dobrý den, ráda bych požádala o radu. Týká s mého manžela (27). Jsme spolu již 6 let. Celé roky se potýkáme s jistým problémem. Manžel není alkoholik, pije příležitostně. Platí u něj ale pravidlo, že jak už s pitím začne (pije tvrdý), tak pořádně. Tak dvakrát do roka, se opije tak, že se dostane do šílených stavů. Myslím, že by se mohlo jednat o intoxikační delirium, co jsem vyčetla z netu. V tomto stavu má halucinace a je agresivní. Zajímalo by mě, zda je možnost to nějak "léčit" nebo je jedinou možností pro to, aby se do těchto stavů nedostával, se prostě vzdát pití úplně..?
Předem moc děkuji za odpověď
Admin Comment:  MUDr. Zbyněk Mlčoch reaguje:
Vzdát se pití úplně je samozřejmě ideální, ale asi bychom bycli naivní, kdybychom v to doufali. Většinou se lidem, kteří ve větší opilosti mají tyto problémy (nejčastěji agresivita k okolí), aby pili jen do takové míry, kdy se takový stav nedostaví. Pokud si Váš manžel dá vinný střik, tak samozřejmě bude v pohodě, maximálně bude mít dobou náladu. Pokud vypije půl lahve rumu, tak se dostaví agresivita. Takže je potřeba "natitrovat" takové množství alkoholu, kdy ještě bude v pohodě a agresivita se nedostaví. Léčit není co. Stačí jen včas zastavit. Snad jen v situaci, kdy by Váš manžel nedokázal zastavit a jeho pití by v tu chvíli mělo impulsivní charakter by mohl požádat odborníka o pomoc. Pokud ale pije tak intenzivně dvakrát za rok, mohl by to zkusit sám ovládnout.

Šárka     27. duben 2012 (21:45) | Chlumčany
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na mého manžela. Máme spolu dvě děti 2,5 roku a 4 měsíce staré miminko. Z předešlého vztahu mám 8 letou dceru. Manžel je živnostník (instalatér) a vždy po práci, když dorazí domů, vypije 9 piv, tj. 3 plastové lahve po 3 pivech. Několikrát mě už i fyzicky napadl a to i těhotnou nebo když jsem kojila, ale za poslední rok už se tak nestalo. Pak vždy brečel a říkal, že se bál, že mu odejdu, atd., prostě řeči, na které už jsem opravdu alergická. Oba se léčíme s panickou poruchou a užíváme Sertralin, on 100 mg denně. Bojím se, že už je na alkoholu závislý, i když mi pořád tvrdí, že je normální si dát po práci pivo. To možná je, ale asi ne v takovém množství. Tvrdý téměř nepije, uvědomuje si, že je právě po něm agresivní. Chodil k psychiatrovi, ale přestal k němu docházet s tím, že mu přišel nepříjemný. Nevím co mám dělat, nechci o něj přijít, děti ho mají rády a on je také. Můžete mi poradit jestli je tato denní dávka alkoholu přiměřená? Také jsem zapomněla napsat, že už se asi třikrát pomočil. S pivem se přede mnou schovává do garáže, jakože tam něco dělá, ale když přijde nahoru, vidím, že je opilý. Nepamatuje si, o čem jsme spolu mluvili a říká mi, že toho má moc, že není jako já jen doma. Předem děkuji za odpověď. Šárka
Admin Comment:  MUDr. Zbyněk Mlčoch reaguje:
Paní Šárko, 0,5 litru piva obsahuje asi 15-20 gramů alkoholu. U muž je kritická hladina 50 gramů alkoholu za den, kdy se za cca. 3-5 let každodenního pití může z pijana stát osoba závislá na alkoholu (u žen jen to asi 30 gramů alkoholu za den). Takže co si budeme povídat, jak někdo říká, že "pivo není alkohol", tak to (hlavně s přibývajícím množstvím) vůbec neplatí.
Nevím za jaké situace se pomočil, ale to "tajné" pití není zrovna dobrý prognostický znak. Je velká škoda, že jste nenapsala kolik měsíců resp. let tolik pije. Z toho by se dalo lépe odvodit jak je to s ním dobré nebo naopak zlé. Tipuji ale, že jde asi o letitý problém. Samozřejmě to chce s manželem o problému mluvit, trvat na tom, aby jej řešil. Pokud je psychiatr nepříjemný, tak není jediný v ČR a může zkusit jiného. Nevím jak na tom Váš manžel je, ale třeba mu psychiatr doporučí jen ambulantní léčbu (Antabus nebo jiný lék). Pokud by manžel souhlasil, později byste mohli zkusit techniku suchého domu, tzn. domů žádný alkohol nekupovat, čímž by ho ani nemohl požívat. Jestli Vás má ráda, tak to pro Vás udělá.
Nevím co je na denním pití "normální". Osobně se také občas napiju, ale třeba jednou za měsíc jen do dobré nálady, ale denně pít 9 piv, to si vůbec nedokážu představit a spíše by mě to omezovalo v kvalitě života, protože bych byl neustále "pod parou". Nechci to nějak stáčet na sebe, ale s názorem Vašeho manžela se absolutně neztotožňuji.
Samozřejmě pokud by se stavy agresivity opakovaly nebo manžel ignoroval Vaše prosby, tak je na Vás, jak si zařídíte svůj další osud. Tím chci říci, že byste s alkoholikem byla nešťastná a určitě by bylo lepší najít jiného muže, který by Vás měl rád a Vaše děti přijal za své. Určitě nelze doporučit setrvat s alkoholikem, který si nepřeje v jádru přestat pít a jen slibuje. Zvažujte, ale neváhejte příliš dlouho.

klara     24. duben 2012 (00:05) | ustí nad labem
Dobrý den, potřebeovala bych poradit s mámou. Pije už pár let. Dokonce se kvuli pití už málem zabila v autě když řídila opilá, ale pořád jí nedokážeme pomoc. Jeden doktor nám řekl že je to beznadějné, protože je to cyklická alkoholička :cry Nevíme co stím. Prosíme o pomoc aspon malá rada zkusíme cokoli...
Admin Comment:  MUDr. Zbyněk Mlčoch reaguje:
Platí to, co píšu opakovaně. Bohužel pokud má někdo přestat pít, tak sám musí chtít přestat. Jestliže budete někoho prosit nebo půjde vynuceně na léčbu a přitom si abstinenci nebude vnitřně přát, tak bude pít po léčbě znovu (zrecidivuje). Bohužel děti jen málokdy "uhlídají" rodiče, takže platí, že lepší efekt má jakýsi nátlak od manžela, manželky či druha, družky.
Suma sumárum pokud maminka nebude chtít přestat, tak jí nic nepomůže. Pokud by byla svému okolí nebezpečná a to bylo průkazné (prokázala by se opakovaně trestná činnost v opilosti), v krajním případě by jí léčbu mohl nařídit soud.

M.     22. duben 2012 (21:41) |
Prosím o radu, zda je možno přinutit a jakým způsobem alkoholičku k léčbě. Odmítá o tomto problému mluvit, ona prý žádný problém nemá. Ztratila práci, novou najít nemůže, neustále je z ní cítit alkohol. Pije každý den i sama. Nepotřebuje k tomu žádnou společnost. Má přítele, který také pije, rozumí si. Myslím, že u ní by nebyla vhodná ambulantní léčba, vracela by se domů, kde je přítel a ten pije.
Moc ráda bych ji pomohla, nevím ale jak.
Děkuji za radu
M.
Admin Comment:  MUDr. Zbyněk Mlčoch reaguje:
Osobě závislé na alkoholu, která není okolí nebezpečná, bagatelizuje pití nebo tvrdí, že problém žádný nemá, není možné pomoci. Léčbu může přikázat jen soud (za situace kdy je daná osoba okolí nebezpečná svým trestním jednáním), ale vynucená léčba stejně nemá moc smysl. Má smysl léčit nebo pomáhat jen člověku, který o to má zájem a sám od sebe chce už nepít.

Liba     22. duben 2012 (20:54) | Zliv
Děvčata, já sama jsem alkoholička, 8 let abstinující, radím Vám všem, nevěřte slibům, kecům, buď se půjdou Vaši chlapi léčit, nebo rychle utíkejte ze vztahu, který Vás zničí! Děti trpí víc, než si myslíte v rodině alkoholika, než v klidu s mámou.
Admin Comment:  MUDr. Zbyněk Mlčoch reaguje:
Souhlasím s názorem paní Líby. Pokud partner nebo manžel slibuje že pít nebude nebo opakovaně recidivuje po léčbě, není jiné cesty, než ho opustit.


664
Příspěvků
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Další > Konec >>
Žena alkoholik
Alkohol tester .cz - značkové a certifkované alkohol testery
MUDr. Zbyněk Mlčoch Kuřákova plíce.cz Bezplatná právní poradna.cz Psychotesty online.cz Moje starosti.cz Příznaky a projevy nemocí